Kijk Mama ik vlieg! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Bakker - WaarBenJij.nu Kijk Mama ik vlieg! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Bakker - WaarBenJij.nu

Kijk Mama ik vlieg!

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Oktober 2014 | Ecuador, Quito

Hola!

Na 8 maanden was het dan toch tijd om Cusco te verlaten en meer te gaan zien van dit mooie continent. Marjolein is mij komen oppikken en samen zijn we vanuit Cusco naar het noorden van Peru gereisd en daar zijn we de grens overgestoken naar Ecuador. Wat een ander land dan Peru, ik had meteen al het gevoel dat het hier in Ecuador meer ontwikkeld is. We hadden veel negatieve verhalen over Quito gehoord en daarom viel de stad heel erg mee en met de dag vind ik deze stad mooier worden. Ze hebben hier een heel geavanceerd openbaar vervoer systeem en het duurde dan ook even voor we dit door hadden, maar überhaupt een openbaar vervoer systeem (en dan bedoel ik niet alleen bussen, want die heb je overal ter wereld, maar daadwerkelijk verschillende lijnen van elektrische bussen, naast de normale bussen) lang geleden dat dit aanwezig was op de plek waar ik zat.

Vrij snel zijn we voor een paar dagen naar Baños vertrokken, wow wat is het daar mooi en kun je daar vette dingen doen. Een goede combi van adventure, ontspannen in thermale baden, wijntjes drinken, massage en mijn eerste vliegervaring! (gemotoriseerd vliegen daar buiten gelaten) Sinds ik op een dag in de Alphen mensen zag deltavliegen heb ik altijd gedacht dat wil ik ook. In Peru was er wel de mogelijkheid, maar niet zo'n mooi gebied om boven te vliegen. Of boven de woestijn of van een klif af boven de oceaan. Dus ik had bedacht in Baños moet het gaan gebeuren. De eerste dag zijn we gaan Canyonen wat echt super gaaf was, wat krijg je daar een goede adrenaline kick van, echt een aanrader. De volgende dag gingen we paraglyden, het was erg bewolkt, dus het was nog maar de vraag of we wel de lucht in zouden kunnen. Na een verschrikkelijke busrit, dit was mede mogelijk gemaakt door een klein katertje, kwam ik daar misselijk aan. De weersomstandigheden waren goed genoeg om te gaan paraglyden. Omdat ik één van de lichtste was van de hele groep ging ik als laatste wat mijn maag de kans gaf om te stabiliseren voor ik de lucht in ging. Het moment was daar gekomen en ik eindeloos rennen, want dat zij mijn instructeur, terwijl mijn voeten al geen vaste bodem meer onder zich hadden, wat een leuk effect gaf voor de mensen op het land. Het is echt heel gaaf om boven de wereld te zweven en vooral de trucjes die je met zo'n parachute kunt doen. De weersomstandigheden werden slechter waardoor ik vrij kort in de lucht heb gehangen, ik was mijn handschoenen vergeten, dus mijn handen waren freezing cold, ik vond het al lang best weer met twee benen op de aarde te staan. Deze ervaring was minder adrenaline rush dan die dag ervoor, maar ik ben blij dat ik dit gedaan heb.

Rondom Quito zijn heel veel vulkanen en de meest bekendste is Cotopaxi, net terug uit Baños zijn we de volgende ochtend naar Cotopaxi national park vertrokken. We zijn uiteindelijk tot onderaan de gletsjer geklommen (lees omhoog gelopen) en daarmee heb ik mijn hoogst bereikte punt zelf gelopen weer verbroken naar 5000 meter. Enigszins instabiel door de ijle lucht genoten van het prachtige uitzicht en uiteraard de nodige foto's genomen.

Afgelopen weekend ben ik samen met een ander vriendinnetje uit Nederland die hier zit voor haar stage, Sophie naar Mindo geweest, daar zit je in het cloudforrest. Weg uit de grote stad, de natuur in en gewoon random gaan wandelen en wel zien wat je tegen komt. Heerlijk! We hebben het geluk gehad dat een hele bijzondere vogel, waarvoor vele vogelliefhebbers de wereld over vliegen, om deze hier te komen bewonderen, zich heeft laten zien aan ons, heel vet!

Nu is het tijd voor mij om verder te gaan naar Colombia en de schoonheid daar te ontdekken.

Liefs

  • 15 Oktober 2014 - 06:43

    Marjolein :

    Jee! Colombia! See you soon :)

  • 15 Oktober 2014 - 06:59

    Peter Duin:

    Veel plezier op je verdere reis. Peter.

  • 15 Oktober 2014 - 08:18

    Koos:

    Mooi verhaal Lin. Geniet van je vrijheid.

  • 15 Oktober 2014 - 12:16

    Yosta:

    Aaah! Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal!

  • 15 Oktober 2014 - 17:31

    Thea:

    Hi Linda,
    Weer een paar spannende ervaringen rijker! Mooie foto's! Geniet van je verdere reis.
    Groetjes, Thea

  • 15 Oktober 2014 - 17:42

    Leonie:

    Leuk leuk !!! Dan was de trip in Ecuador niet zo heel lang? Colombia is vast en zeker ook super tof! veel plezier :-)

  • 16 Oktober 2014 - 14:54

    Mam:

    Wow! Gaaf, meisie!! Hoe was het om rond te zweven? Hoe was het om de wereld onder je weg te zien schuiven? Als een god? Als een adelaar? Als een heerser over alles?
    Heb ík nog nooit gedaan! Hoeft ook niet voor mij. Als jij dit niet vaker van plan bent te doen, vind ik dit helemaal niet erg hoor! Wél héél dapper, lief! Gr. Mam.

  • 17 Oktober 2014 - 09:30

    Susan:

    Mooie foto's! Veel plezier nog!

  • 17 Oktober 2014 - 17:41

    Jorn:

    Linda, waar hang je uit in februari? Ben je dan daar nog ergens?

  • 18 Oktober 2014 - 22:19

    Carolien:

    Ha lieve Lin
    Dat is even geleden. Je was bij mij in de mail plotseling helemaal uit beeld. Maar heerlijk om je verhalen weer te lezen en je belevingen mee te mogen ervaren.
    Zo te lezen ben je nog steeds bezig om allerlei spannende avonturen te beleven. Gaaf hoor.
    En ja dat parasailing doe ik je niet gelijk na. Hoewel het mij wel supergaaf lijkt qua uitzicht etc.
    Geniet weer van alles en af en toe niet te diep in het glaasje kijken:-)
    Een dikke hug vanuit het OLVG.
    Liefs Carolien

  • 22 Oktober 2014 - 19:57

    Linda Bakker:

    Dank voor al jullie leuke reacties. Jorn ik denk in februari in Argentinië te zitten, plannen om deze kant op te komen?

  • 26 Oktober 2014 - 13:48

    Hilda:

    Hallo Linda
    Wat een mooie natuur zie jij en wat een avonturen doe je niet na dat paragliden. Ik zie dat je geniet en ik hoop dat het zo blijft. en ik zie net dat je nog niet van plan bent in het nu koude nederland terug te komen. veel plezier nog en we lezen je berichten weer. Liefs hilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 18445

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Maart 2015

Mijn ontdekking van Zuid Amerika

04 Oktober 2011 - 15 Januari 2012

Vrijwilligerswerk in Arusha

Landen bezocht: