Het begin van het einde - Reisverslag uit Kizimkazi, Tanzania van Linda Bakker - WaarBenJij.nu Het begin van het einde - Reisverslag uit Kizimkazi, Tanzania van Linda Bakker - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde

Door: lindabakker88

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Januari 2012 | Tanzania, Kizimkazi

Hallo allemaal,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een Blog heb geschreven en aangezien mijn laatste paar dagen zijn aangebroken vond ik het toch weer even tijd worden.

Allemaal nog een gelukkig 2012 toegewensd, ik weet niet tot wanneer je dat nog mag toewensen maar beter laat dan nooit.

Het reizen bevalt mij een stuk beter dan het vrijwilligerswerk, ik heb zoveel mooie dingen gezien en gedaan dat ik niet weet waar ik moet beginnen....

Ik heb de big 5 gezien op safari, gereden in een 4 wheeldrive in de serengetti. Achterop de motor bij jasper zijn we vanuit arusha naar het westen vertrokken via de Usambara mountains naar de kust. Dit was een groot contrast qua temperatuur, maar beide heel mooi. Heel veel sisal plantages onderweg gezien, waarvan we eerst dachten dat het ananas was. In Tanga in een naar mijn idee spookhuis geslapen, wat achteraf wel mee viel. Op prachtige witte en lege stranden gelegen in Pangani en uiteindelijk besloten dat we voor de beste oud en nieuw party toch echt naar Zanzibar moesten. Voor zoveel dingen in Afrika was dit geen probleem en we zijn op oudjaarsdag in een houten bootje in 5 uur de indische oceaan overgestoken, die best wel ruig was. Af en toe vreesde ik even voor mijn leven,maar de aankomst op zanzibar maakte alles goed. Ik heb nog nooit zo'n wit strand met zo'n perfect blauwe zee gezien. Hier hebben we een leuk oud en nieuw feest gevierd en de eerste ochtend van het nieuwe jaar een paar uurtjes bij geslapen op het strand om vervolgens wakker te worden met een prachtig uitzicht van een paradijsje.

Inmiddels ben ik weer herenigd met mijn ouders op zanzibar en heb ik heel veel mooie riffen bekeken gewapend met mijn snorkel en flippers. Morgen vertrek ik met de ferry naar Dar es Salaam om daar nog 2 dagen met Jasper door te brengen voor ik weer terug vlieg naar Nederland. Ik geloof dat ik daar nog helemaal geen zin in heb, want dit leven hier bevalt me wel.

Tot snel, Liefs Linda

  • 11 Januari 2012 - 18:22

    Sebas:

    Ha Linda!

    Wat een toffe verhalen, met enorme jaloezie zit ik je verhalen te lezen... Geniet nog van je laatste dagen, binnenkort zal ik tijdens het bierdrinkend op locatie X vast alle overige verhalen nog wel horen!

    Groetjes aan Jap!

    Sebas

  • 11 Januari 2012 - 18:22

    Oma Trix:

    Wat fijn dat jullie zo'n mooie reis hadden Dat wordt straks in Holland afkicken! Maar we zullen jullie met veel plezier begroeten en graag naar je reisverhalen luisteren.
    Nog een paar dagen en dan landen jullie weer in Holland met zijn allen.
    Goede vlucht en behouden aankomst gewenst. Liefs , Oma Trix.

  • 11 Januari 2012 - 21:14

    Mark:

    leuk verhaal :) tot over een paar dagen dan maar!

  • 11 Januari 2012 - 21:34

    Yosta:

    Gek om te bedenken dat we over een tijdje in de sneeuw staan. Je verhalen klinken allemaal geweldig. Geniet nog maar van het laatste beetje!

  • 11 Januari 2012 - 22:36

    Fam. Boes:

    Hallo Linda ,Koos en Trees,

    Jullie ook een gelukkig 2012 toegewenst vanuit een regenachtig Warmentuut!
    Veel plezier nog even daar!
    Gr. Rogier,Glenis en William.

  • 12 Januari 2012 - 07:28

    Thea En Wijnand:

    Hi LInda,

    Leuk om je avonturen op afstand mee te mogen beleven. Geniet nog even van de laatste dagen! Wij zijn heel nieuwsgierig naar je verhalen als wij je weeer in dit koude kikkerland ontmoeten.

  • 16 Januari 2012 - 09:00

    Esther A4:

    Hoi Linda,

    Wat klinkt dat heerlijk. Ik wil ook!

    Groetjes Esther

  • 17 Januari 2012 - 15:42

    Peter Duin:

    Hoi LInda,
    Wat stoer om samen met Jasper op de motor te reizen en met een bootje naar Zanzibar te varen. Het zal wel weer wennen worden om na dit vrije leven weer in het geciviliseerde Nederland te komen. Op deze mooie belevenissen zul je weer een tijd kunnen teren.
    Tot in Nederland,
    Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kizimkazi

Linda

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 18469

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Maart 2015

Mijn ontdekking van Zuid Amerika

04 Oktober 2011 - 15 Januari 2012

Vrijwilligerswerk in Arusha

Landen bezocht: